dijous, 25 de setembre del 2008

Norman Mclaren - Neighbours

Ja que l'Uri ha fet aflorar l'interès per l'animació a aquest blog us presento un dels meus autors preferits.

Norman Mclaren, escocès de neixament i canadenc per adopció, va dedicar la seva vida a intentar crear un llenguatge universal que pogués ser comprès per tothom. Per fer tal gesta es va servir del cinema i de la animació, experimentant i deixant que la imaginació volés. Va ser membre del gran creador de joies National Film Board of Canada.

Recentment vaig veure un reportatge sobre ell al Canal 33 on li preguntaven quina de les seves obres salvaria si només pogués triar-ne una. Ell va respondre que aquesta seria Neighbours, pels valors que transmet. Així que us deixo amb aquest curt del 1952 realitzat en stop motion i amb sons sintètics que ens recordaran al d'una Game Boy.



Em sela que no serà l'únic video seu que pengi.

4 comentaris:

mur ha dit...

em sona d'haver-lo vist abans, crec que un dia a silenci? van parlar d'aquest autor.

molt gore quan xuten les dones i els nadons.

uri ha dit...

ei tiu, doncs van entrar per darrere pro jo estava a bcn i els meus pares treballant. va ser al matí. una putada tiu. en fi...aquest tiu és bastant famós em sela. mola, la propietat crea el desastre.

uri ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
uri ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.